tirsdag den 31. juli 2007

Vang Vieng

Folk kommer til Vang Vieng for 2 ting !

Tubing ned ad Nam Song floden i store oppustede gummidæk, og så for at se gamle afsnit af "Venner" i de mange tv-restauranter, mens man drikker så mange Beerlao som muligt !!! Vang Vieng er en super turistet by, men i øjeblikket passer det mig nu egentlig meget godt :-)

Byen består primært af guesthouses, internetcaféer og så restauranter hvor man kan ligge behageligt ned - og spise og drikke - mens man ser "Venner" eller en god film. Fedt koncept, bortset fra at lyden fra nabo restauranten (som viser et andet afsnit af "Venner") nogle gange godt kan forstyrre en smule :-)

Jeg har selvfølgelig prøvet "tubing" !!! 99% af dem der kommer hertil prøver det - så selvfølgelig også mig. Man betaler 25 kr. inkl. leje af en vandtæt taske, og så bliver man kørt nogle kilometer udenfor byen i en tuk-tuk. Her placerer man så sin numse i en stor oppustet badering (ikke helt ulig en "Wild River" forlystelse i et dansk sommerland). Her er det bare Nam Song floden man flyder ned ad, og kan så stoppe undervejs ved de mange barer og restauranter. Folk står klar inde på bredden med lange pinde, så de kan trække dig ind til netop deres sted, hvis du ønsker at foretage et pitstop. Mange steder har de også bygget tårne som man kan springe ned i floden fra, eller primitive gynger, rutchebaner osv. - alt sammen for at folk skal more sig (og drikke flere Beerlao :-)

Det afhænger selvfølgelig af strømmen (og hvor mange pitstop man foretager undervejs), men for mig tog turen tilbage til Vang Vieng knap 5 timer. Den kommer måske ikke ind i toppen af min lille Top-10 liste, men det er på den anden side, noget af det sjoveste jeg har prøvet på min tur! Alt i alt er Vang Vieng en rigtig hyggelig backpacker-by, selvom den nok ikke har så meget med det "ægte" Laos at gøre... ;-)

Du kan se lidt video fra min tubing-tur her :
http://www.youtube.com/watch?v=2MKCntnWfk0