tirsdag den 14. oktober 2008

Mt. Kinabalu

Fredag morgen gik turen så mod Mt. Kinabalu, som med sine 4095 m. er det højeste bjerg i sydøstasien. Vi stoppede et sted på vejen med god udsigt til bjerget, før vi fortsatte til Poring Hot Springs. Her har man lavet en canopy walkway, som er et system af 5 hængebroer der er spændt ud i trætoppene ca. 40 m. oppe i luften. Samlet længde af broerne er 376 m. ... og det virker måske ikke af så meget, men tro mig : Når man går rundt deroppe, så er der laaaangt over til den næste lille platform, hvorfra den næste hængebro udgår!

Da jeg havde taget mine første små skridt på broen var jeg meget tæt på at vende om, for med min højdeskræk så var det her altså ikke lige sagen. Men man skal jo også prøve at overkomme sådanne ting, så jeg fortsatte. Det var dog med noget vaklende skridt og spaghetti-arme at jeg kom igennem, men det lykkedes! Det gik noget nemmere for Camilla, som jo ellers havde haft det sværere end mig i Sky Tower i Singapore, men det viser bare hvor forskellig højdeskræk kan være. Vi var dog begge lettet over at komme helskindet over, og hvis jeg nogensinde havde fortjent en stiv whisky... så var det dér !!!

Du kan se lidt video derfra her : http://www.youtube.com/watch?v=NfaKrBAPFMc

Bagefter gik vi ned til Poring Hot Springs, hvor man både kan bade i varme kilder og i en kold 'Rock Pool'. Vandet i de varme bade var skam varmt nok, men ikke så surt eller ildelugtende som andre steder jeg har prøvet. Men den kolde pool var skøn, for det var en varm dag.

Senere kørte vi til Wildlife Mountain Lodge, hvor vi boede i et langhus. Pæne flotte værelser med eget bad og toilet, og vi fik serveret en velsmagende frokost. Vi besøgte også Mt. Kinabalu's botaniske have, hvor vi bla. så mange forskellige typer orkidéer. Aftensmaden var også velsmagende og der var rigeligt af den. Om morgenen hilste vi på nogle australiere som skulle bestige Mt. Kinabalu. Rigtig god tur! :-)