torsdag den 28. juni 2007

Nha Trang

Nha Trang bliver kaldt Vietnams "Beach Capital" nr. 1, og der er bestemt nogle lækre strande i og omkring byen. Sammen med Coralie og Marvin fra bussen, tog vi til det Oceanografiske Institut, hvor de har mange akvarier med flotte fisk og diverse hajer! Derefter tog vi kabelbanen til "Bamboo Island" og senere slappede vi af på stranden, før vi spiste aftensmad på "Same Same - But Different Café!" :-)

Onsdag lejede jeg en motorcykel, og efter en dukkert på stranden og en lille trilletur rundt i byen, var det tid til at gå i kirke! Nha Trang har en af Vietnams få katedraler, og det er faktisk en rigtig flot bygning i sig selv. Derefter kørte jeg til Po Nagar, hvor jeg så de flotte Cham tårne - i samme stil som My Son. De er dateret så langt tilbage som til det 8. århundrede, og stedet bliver stadig brugt i forskellige religiøse sammenhænge, så det er af med skoene inden man går indenfor!

Hon Chong forbjerget nord for Nha Trang var et hyggeligt lille sted, og i nærheden lå en skøn og ugenert strand hvor jeg fik dagens anden dukkert. Jeg var også et smut forbi Long Son pagoden, og så de to store hvide Buddha statuer.

Nu skal jeg videre - op i bjergene i Central Highlands - til Dalat...