søndag den 17. juni 2007

Danang

Bussen til Hoi An stopper i Danang, og her stod jeg af, mens Olive fortsatte direkte til Hoi An. Jeg tjekkede ind på et hotel, hvor jeg også lejede en motorcykel. Jeg kørte lidt rundt i Danang, og satte så kursen sydpå. Ca. 10 km. fra Danang ligger Marmor bjergene, som er 5 små bjerge ikke langt fra Vinh Diem & Han floderne. Her kan man se templer, pagoder, grotter (foruden selve bjergene, selvfølgelig!). Rundt omkring i området ligger masser af værksteder, hvor de laver flotte figurer af marmoren - fra små Buddhafigurer til KÆMPE skulpturer!

Bagefter satte jeg kursen nordpå igen, og kørte til My An Beach hvor jeg stoppede for en dukkert. Senere kørte jeg videre til China Beach og My Khe Beach (hvor jeg også fik en dukkert). Stedet blev under Vietnamkrigen brugt af de amerikanske soldater, til afslapning væk fra kampene. Jeg så også Museum Of Cham Sculpture, som har masser af flotte skulpturer. Lidt før lukketid opførte de et "etnisk show" - med flotte dragter og spændende musik.

Idag tager jeg så videre sydpå til Hoi An...