mandag den 21. maj 2007

Shenzhen

Busturen fra Yangshou til Shenzhen tog noget mere end de lovede 10 timer...
Faktisk 5 timer mere! Det skyldes dog at det regnede heftigt det meste af turen, så jeg satte stor pris på den nedsatte hastighed. Bussen var iøvrigt rigtig lækker - bygget som en sovebus, og jeg kunne faktisk ligge udstrakt i min "seng". Bortset fra et toiletstop kl. 04, så sov jeg som en drøm hele natten...

Men vi kom da endelig frem ved 13-tiden, og jeg lod mig villigt overtale til et hotel tæt på busstationen, bare for at komme væk fra regnen. Senere gik jeg en tur rundt i byen, og for at par timer stoppede regnen faktisk! :-)

Jeg gik en skøn tur i Litchi Park, prøvede byens nye metro og cruisede ellers bare rundt. Aftensmaden blev spist på McD (1. besøg siden Beijing!)
Jeg gik tidligt i seng, så jeg kunne være frisk og klar til Hong Kong...