søndag den 6. maj 2007

Kunming


Jeg overnattede den første nat i Kunming på et (tilsyneladende) ok hostel. Men mit dorm-room lugtede bare dårligt, der rendte folk ind og ud HELE tiden - og der var larm hele natten. Cafeen er tilsyneladende ret populær - også blandt "ikke-beboere". Det var umuligt at blive flyttet til et andet rum, så jeg lå og "kogte" hele natten. Om morgenen tjekkede jeg ud, fandt et andet sted at bo, så nu er alt godt igen :-)

Her i Kunming er sommeren startet! Det var 35 grader varmt da jeg besøgte Stone Forest. Det er et område ca. 100 km. fra Kunming, som består af spektakulære stenformationer. De er 270 mill. år gamle, og der er fundet tegn på at stedet tidligere har været under vand. Der er små stier imellem de mærkværdige klipper, og det er et ganske hyggeligt sted at spadsere rundt. Nogle af klipperne har fået navne, som "Elefant klippen", "Pingvin toppen" og "Mor & barn" - men det var altså noget svært for mig at se :-)

Idag har jeg besøgt "De Vestlige Bjerge" som ligger lidt udenfor Kunming, sammen med en engelsk fyr - Birone - som bor på samme hotel som mig. Vi tog kabelbanen derop, og man har en virkelig god udsigt over Dian Chi søen og Kunming by.

I morgen går turen videre til Dali og Lijiang, som ligger tæt på grænsen til Myanmar (Burma). Om 14 dage skal jeg være i Hong Kong, så min tid i Kina begynder at rinde ud...