lørdag den 16. august 2008

De sidste dage...

Vi blev hentet på vores hotel af en tuk-tuk og kørt til kontoret hvorfra bussen til Poipet skulle afgå. Men da vi kom dertil, fik vi at vide at pga. regn dagen før, gik der desværre ikke nogen bus den dag... så i stedet skulle vi med taxa. Personligt var jeg rimelig glad, for de 7 timer i bus turen tog for mig sidste år - behøvede jeg ikke nødvendigvis at opleve igen !!!

I en gammel smadret Toyota Camry tog turen lidt mindre end 4 timer. Enkelte steder var det ren sand- og muddervej, men flere steder var vejen faktisk ok. Den er stadig ikke asfalteret, og der er stadig strækninger med kæmpe huller i vejen - men alt i alt gik det rimelig nemt. Ved ankomsten til Poipet "stemplede vi ud" af Cambodia og gik over grænsen til Thailand. Det hele tog kun 45 min. - mod mere end 3 timer sidste år... dejligt! :-)

Turen fra grænsen til Bangkok blev foretaget i en minibus, som nåede Bangkok kl. 17.15 - så hele turen tog faktisk kun 9 timer. Slet ikke så ringe endda! Vi fik igen et værelse på Rambuttri Village Inn, og aftenen gik med afslapning, internet og læsning.

Onsdag fik Emma en tur i sin første tuk-tuk i Bangkok (et stort ønske! :-) og hun fik set den store liggende guldbuddha i Wat Pho. Vi fik shoppet de sidste ting og jeg blev klippet. Vi skypede hjem, før vi fik pakket alle vores ting sammen. Et sidste måltid på den engelske "Oh, my Cod" ved hotellet, og så en taxa til lufthavnen. Det var tid til at flyve tilbage til Danmark...