torsdag den 7. januar 2016

Orlando > Everglades

(Klik på billedet for adgang til albummet)

Efter det sidste måltid på Denny's i Kissimmee, satte vi kursen vestpå mod kysten og Clearwater. Vi kørte uden om Tampa og ankom til Magnuson Hotel kl. 14.30. Vores værelse var allerede klar, og de var endda flinke nok til at opgradere os til et værelse med to lidt størrere senge, end dem vi oprindelig havde booket. Helt anderledes hjælpsomt personale end i Kissimmee, og det gør jo hurtigt en kæmpe forskel. Vejret var perfekt denne dag, så vi tilbragte hele eftermiddagen i poolen. Vi havde lånt Roberts GoPro kamera med, så det skulle selvfølgelig testes - både med og uden selfie-stang! :-)

Aftensmaden blev spist på McDonald's, imens morgenmaden tirsdag blev indtaget på en Perkins Restaurant & Bakery. Selvom det nu var udmærket, så kan det ikke måle sig med vores favorit: Denny's Diner. Efter morgenmaden kørte vi nordpå og over causeway'en til Honeymoon Island. Derfra tog vi den lille færge til Caladesi Island. Selve sejlturen tog kun ca. 20 min. men var en forfriskende lille sejlads. Der er ikke så meget man kan gøre på øen, andet end at bade og slappe af... så det gjorde vi så. Stranden var med fint blødt sand, og en masse muslingeskaller. Det blæste dog en smule, og det føltes ikke brændende varmt, så jeg valgte naturligvis at springe solcremen over. Det kunne man så godt se om aftenen. Anne og Emma købte sandwich fra Subway med hjem, imens Clara og jeg valgte en stærk omgang massaman med karry fra den lokale thai-restaurant. Det blev spist ved poolen på hotellet, og derefter var vi i vandet nogle timer. Hotellet i Clearwater kan varmt anbefales, hvis man engang er på de kanter!

Onsdag morgen kørte vi til Clearwater Beach hvor vi lige var ned at dyppe tæerne. Vi badede dog først sidst på eftermiddagen, efter en lang og varm dag i bilen. Vi kørte sydpå til Sarasota Keys, og selvom turen i sig selv kun var ca. 275 km. så føltes det længere pga. meget trafik. Netop som min søster var ved at give op, nåede vi til stranden på Siesta Key. Den er blevet kåret som Florida's bedste strand i 2015 på TripAdvisor og det forstår man godt. Tøserne fik sig en dejlig dukkert, imens jeg søgte ind i skyggen med min bog. Det højnede humøret hele vejen rundt, og gjorde det sidste stræk til Punta Gorda noget festligere.

Her ventede vores hotel PG Waterfront Hotel & Suites, og det var lige netop dét det var. Det lå helt nede til vandet, og vores værelse på 5. sal var meget fint. Der er en udendørs pool, men den lukker faktisk ved solnedgang. Vi fik dog lov til at bruge den såfremt vi ikke larmede. Den var desuden opvarmet, så det var skønt at komme ned i vandet efter en lang køretur. Vi er jo nogle bonderøve, så vi blev bare imponerede af det skiftende lys nede i poolen. Efter en dejlig dukkert, spiste vi en god burger på hotellets restaurant, før vi gik en lille aftentur rundt om hotellet. Desværre havde vi kun en enkelt overnatning dér, hvilket var lidt ærgerligt da det både var dejligt og billigt. Rigtigt sødt personale og gratis morgenmad torsdag morgen rundede det hele meget fint af.

Torsdag var nytårsaften, og vi startede med at køre til Sanibel Island. Her blev der samlet skaller på stranden og Clara & Anne fik sig en dukkert. Vi kørte også videre til Captiva Island, der ligger i forlængelse af Sanibel. Derefter var det slut med vestkysten, og vi kørte østpå ind i Everglades. Jeg havde fået anbefalet et sted af en kollega - Billie Swamp Safari, hvor man kan sejle med airboats. Vi nåede frem lige i tid til sidste sejlads kl. 16.30 - og turen kostede kun 20$ pr. person. Det var såmænd fint nok, men vores chauffør virkede ærligt talt mere interesseret i at komme hjem og holde nytår, end at sørge for at sidste gruppe fik en fantastisk oplevelse. Jeg tror vi snupper en tur mere på den østlige del af Everglades når vi kommer dertil. På stedet havde de også en lille "zoologisk have", men det er ikke så fedt at se dyr i så små bure og indhegninger.

Vi satte kursen mod Miama og fik tjekket ind på vores Motel 6, der ligger meget bekvemt ved lufthavnen - ca. ½ times kørsel fra Miami Beach. Vi besluttede at førsøge at køre derind og holde nytår, velvidende at det nok ville blive svært med parkering. Det var det så også... så efter et bravt forsøg på at finde derind, gav vi til sidst op og kørte tilbage igen. Desværre fik vi forvildet os ind på et par betalingsveje, så det kommer der nok en regning for når vi afleverer bilen. Vi var tilbage ved vores hotel omkring kl. 23 - og "fejrede" nytåret på Denny's med et godt måltid mad. Det er så alligevel første gang jeg har siddet og spist når det blev midnat ;-)

Nu venter en dag i Miami, og derefter sydpå mod Key West...