onsdag den 30. juli 2008

Hue

Vi kom ombord på sovebussen som er meget praktisk indrettet. Der er en række i hver side ved vinduet og en tredje ned gennem midten. Så ligger man på langs - i to etager, med hovedet hævet en smule så der er plads til fødderne på den næste. Det er en ok måde at blive transporteret på, men så meget plads er der selvfølgelig heller ikke! Emma fik læst et par timer imens jeg hørte lidt musik, og så lagde vi os til at sove. Det bumper jo en del i sådan en bus, og der er også støj fra trafikken, men det lykkedes os alligevel at få sovet en del timer.

Vi kom til Hue lidt over kl. 8 lørdag morgen. Vi fik et værelse på et hotel med swimmingpool, og dem er der ellers ikke så mange af i Hue. Den måtte vi selvfølgelig lige prøve, og det er altså en fed ting at have !!

Pludselig lød det : "Hej Michael og hej Emma", og ind på hotellet kom Rie og Patrick vi havde mødt på turen til Halong Bay. Der bor også flere andre vi har set før, bla. nogle piger vi mødte i Ninh Binh. Pudsigt når man tænker på at der måske er 200 hoteller i Hue! Det var dejligt at se Rie & Patrick igen, og Emma hygger rigtigt godt med specielt Patrick, og som Rie siger : "Det er godt at han (også) har fundet nogen at lege med!" ;-)

De havde mødt et andet dansk par, Anne & Nikolaj (også fra Århus), som også bor her på hotellet. De har sommerferie fra studierne, og skal være i Vietnam i en måned. Emma klarer sig faktisk godt på engelsk, men det er selvfølgelig rart nogle gange at få snakket dansk. Vi endte med at være i poolen i over 4 timer før vi gik op. Efter et bad og lidt frokost på DMZ Café gik vi over Parfume floden til Hue Citadel. Tidligere var det hjemsted for kejseren, og inde i citadellet finder man bla. den "Forbudte Lilla By" hvor han boede med sit harem. Vi så også et par templer, og så fandt Emma nogle urner jeg havde ledt efter, da jeg sidste år var i Hue med Olive. Så nu kan jeg da sende hende et billede af dem, og fortælle at de faktisk eksisterer. Vi tog en cykeltaxa hjem til hotellet, hvor det blev til endnu en tur i poolen. Efter aftensmad skypede vi med Anne & Co., så det blev sent inden vi kom i seng. Men det havde været en dejlig og afslappende dag…

Mandag stod vi sent op og besluttede at tage en slapperdag. Vi spiste morgenmad/frokost på "Why Not? Café" og spillede også lidt pool. Tilbage på hotellet tilbragte Emma det meste af dagen i poolen. Jeg fik dog også været lidt på nettet, og snakket en del med et sødt par fra Irland, som Emma mødt tidligere. Vi skypede med familien Noer, og de kunne fortælle at det var varmt i Danmark.

Tja, hos os var der lige på det tidspunkt 35 grader (kl. 22), så... Vi skulle tidligt op næste morgen, for kl. 8 kørte bussen til Hoi An... :-)