søndag den 7. december 2008

Adelaide

I Adelaide har jeg boet jeg på Cannon Street Backpackers, som er et stort hostel midt i byen. Der er masser af dormrooms, værelser og ikke mindst backpackere! Der er også en bar, pool- og bordtennisbord samt al den information om området man måtte ønske. Bykernen i Adelaide er ikke særlig stor, og jeg gik en tur efter jeg havde tjekket ind.

Der er endda gratis lokal busser som kører rundt i bykernen, ligesom visse strækninger med byens sporvogn er gratis. Det er da service der vil noget. En anden MEGET positiv ting ved Adelaide er vejret. Det er kun ca. 20 grader varmt... fantastisk !!! :-)

Jeg tog sporvognen de ca. 10 km. til Glenelg som ligger ved kysten. Der var ikke mange mennesker på stranden, men det var der til gengæld i byen. Den er rigtig hyggelig, og med en masse gode butikker. Beliggenheden med stranden lige uden for døren gør, at der er en hel del isbarer i Glenelg, heriblandt både en "Royal Copenhagen" (?) og en "Andersen of Denmark". Jeg var en tur i Haigh's chokolade forretning og købte et par få stykker chokolade, og selvom prisen mildest talt var ublu, så kan jeg kun sige at det var dét værd! Jeg fik (endelig) købt min Lonely Planet rejsebog til New Zealand, og der fulgte endda en lille gratis Guide over Paris med. Gad vide om man kan bruge den til noget på et tidspunkt ?!

Tilbage i Adelaide fik jeg set byens katedral (og et par andre kirker, som der her i byen er mange af), Rundle Mall og Victoria Square. Det er dog stadig underligt for mig at se pyntede juletræer side om side med palmer ! Men det skal jeg nok få vænnet mig til, for det bliver jo nok det samme på New Zealand.

Om et par timer skal jeg videre med toget vestpå. En lille tur på 1½ døgn der bringer mig til Perth. Jeg har hørt meget fedt om byen og glæder mig sindsygt til at opleve den...