torsdag den 27. november 2008

Sanur

Majbrit og jeg mødtes med Birgitte & Robert på Hotel Santai, hvor det danske Crystal Divers hører til. Vi besluttede dog at bo de sidste par dage Majbrit havde tilbage, på Peneeda Beach View Hotel - der som navnet antyder ligger helt ned til stranden. Sanur ligger på den syd-østlige del af Bali, ca. 15 km. øst for Kuta Beach.

Resten af onsdagen samt hele torsdagen slappede vi bare totalt af på hotellet, som har intet mindre end 3 swimmingpools. Fredag formiddag checkede vi ud, og efter at have sagt pænt farvel til Majbrit, blev Birgitte & Robert smidt af ved Hotel Santai, hvor vi ville bo resten af tiden på Bali. Jeg tog med Majbrit i lufthavnen, og nu var det så 2. gang jeg kunne sige farvel til en rejsekammerat på denne tur. Men det har sgu' været hyggeligt!

De følgende dage slappede vi sådan set bare af. Vi lejede scootere om lørdagen og kørte mod Kuta. Vi stoppede først ved Garudas kontor i Sanur, så jeg kunne gen-bekræfte min flybillet til Australien. Vi nåede kun at køre i 5 min. før det begyndte at "høvle ned" med regn, så vi stoppede ved en lille restaurant og spiste - og en times tid senere kunne vi køre videre. Birgitte var glad for at få ordentlig kaffe på Starbucks, og vi fik også lige en sidste gåtur på stranden i Kuta, før vi kørte tilbage til Sanur.

Tirsdag var Robert på dykkertur, og de var heldige at se en ca. 3 m. stor manta rokke - foruden skildpadder, fisk og koraller. Onsdag kørte vi igen til Kuta, hvor vi var i biffen og se den nye James Bond film. Den har fået blandede anmeldelser, men vi synes nu den var meget god - og prisen på biograf billetten? 10.000 Rp. - eller lige under 5 gode danske kroner ! :-)

Det har været skønt at slappe af nogle dage, men lige nu glæder jeg mig HELT vildt meget til Australien. Jeg er dog sikker på at prisniveauet dér og på New Zealand ikke bliver som i syd-øst asien, men det vidste jeg jo på forhånd. Jeg har derfor besluttet "kun" at tage 3½ uge på New Zealand, så pt. ser den fremtidige rejseplan således ud :

I aften flyver jeg til Darwin, og efter et par dage dér og en tur til Kakadu National Park flyver jeg til Perth. Jeg har hørt så meget fedt om Perth (og Freemantle lige syd for). Fra Perth tager jeg 'Indian Pacific' toget til Adelaide - en lille tur på 2 døgn. Derfra til Melbourne, hvorfra jeg d. 14. december flyver til Auckland på New Zealand. Jul og nytår kommer jeg således til at tilbringe så langt fra Danmark som overhovedet muligt !!!

Jeg flyver retur til Melbourne d. 8. januar, og så kommer Jette & Jane jo et par dage efter. Vi tager turen til Sydney langs kysten, noget jeg glæder mig meget til. Fra Sydney flyver vi ind og ser Uluru (Ayers Rock), før vi fortsætter op ad østkysten. På et tidspunkt vender de om og returnerer til Melbourne (og Danmark), imens jeg fortsætter nordpå - til jeg engang når Cairns. Det bliver nok endepunktet for denne gang, og så skal jeg finde en (billig) måde at komme retur til Danmark derfra. Jeg glæder mig !!! ;-)