torsdag den 13. november 2008

Kuta

Jeg landede i lufthavnen i Denpasar på Bali, og tog den korte tur til Kuta. Det er oftest her de fleste turister som "bare" er ude efter sol, strand og surf starter - og mange kommer aldrig rigtigt videre. Der er også skønt og hyggeligt, men det er som at være i f.eks. Phuket i Thailand... så for mig skal det bare ikke være i for lang tid. Alt godt med måde ! :-)

Jeg må dog indrømme, at jeg nød at slappe af på Masa Inn. Et hotel på Poppies Lane 1 - nogle få hundrede meter fra stranden. Mit værelse var rimeligt stort og lå lige ud til den store af stedets to swimmingpools. Et særdeles positivt træk var tv'et med de mange internationale kanaler, for det er ærligt talt ikke meget tv jeg har set siden jeg tog hjemmefra. De første par dage var det primært det amerikanske præsidentvalg der blev fulgt på CNN, Fox News og BBC - men der sneg sig da også et par film og lidt serier ind hist og her. Skøn afslapning...

Søndag formiddag tog jeg til lufthavnen for at mødes med Majbrit, Birgitte og Robert. De kom med samme fly fra Singapore, så det var jo dejligt bekvemt. De fik også et par værelser på Masa Inn, selvom Robert vist gerne ville have boet på den anden side af gaden. Der ligger Ayu Beach Inn hvor vi boede tilbage i 1995 med Anne & Carsten, men der var ingen tv... og så må man jo vælge! :-)

Vi tullede lidt rundt resten af søndagen og om mandagen. Området omkring Kuta Beach er meget turistet, og selvom det er rart med alle de bekvemmeligheder det giver, så er det jo det samme som man har set tusind andre steder. Tirsdag lejede vi et par scootere og kørte nordpå - Majbrit bag på min scooter. Vi havde egentlig ikke så mange planer for hvor vi ville hen, så vi kørte bare. Da vi kom til Tabanan vendte vi om og kørte tilbage sydpå. Efter et kort stop kunne vi mærke at der var noget galt, og ganske rigtigt : Vi var punkteret. Heldigvis kun 100 meter fra en "gadelapper" som fiksede hjulet for en femmer - og så kunne vi fortsætte. Alt i alt en lille hyggelig tur på 4-5 timer, som efterlod Majbrit med en øm mås... og Robert og jeg med temmelig røde arme og hænder ! Solcreme... hmmmm ?!

Onsdag formiddag tjekkede vi ud fra hotellet og kørte med minibus til Ubud.