lørdag den 10. maj 2008

Fukuoka

Jeg tog hurtigfærgen "Beetle" fra Busan, og bare 3 timer senere kunne jeg for første gang sætte fødderne på japansk jord. Efter at de i immigrationen havde taget et billede af mig, mine fingeraftryk, tjekket mit pas MEGET grundigt, set mine kontanter og kreditkort (samt mine souveniers fra Korea) fik jeg endelig mit visumstempel.

Jeg havde mødt en Japansk kvinde, Nahomi, i færgeterminalen i Busan og sammen med hende tog jeg bussen ind til stationen hvor hun skulle med toget. Jeg gik istedet de ca. 10 min. til mit hostel - Khaosan International Hostel (gæt selv hvor de har navnet fra? :-)

I modsætning til i Korea, så var det her rent faktisk et "rigtigt" hostel, med køkken, fællesrum, bøger og computer... og ikke mindst andre backpackere. Skønt at kunne sludre med andre! De havde dog nok ikke behøvet skiltet på toilettet der forklarer hvordan man skyller ud ;-)

For at sige det lige ud, så pissede det ned hele tiden. Men så er det jo rart med et sted som Canal City. Et kæmpe stormagasin med biografer, butikker, restauranter og meget mere. Her fik jeg et par timer til at gå på en hyggelig måde. Jeg så dog også templerne Suikyo og Kushida (shrines), som da var pæne uden at være alt for imponerende (jeg er jo nok lidt forvænt efter Kina). Aftensmaden blev spist på en hyggelig restaurant, efter at jeg havde haft tjeneren med udenfor og peget på det måltid jeg gerne ville have. De fleste steder har nemlig en udstillingsmontre med mad, så man kan se hvad man kan få - hvis man som jeg jo ikke kan japansk. Smart... men gad vide hvor længe maden i skabene holder ???

Nu skal jeg på en lille "A-bombe tur" nemlig først til Nagasaki med et Kamome Limited Express train og derefter til Hiroshima med et Shinkansen "Bullet train"...