fredag den 10. august 2007

Bangkok

Bangkok er efterhånden en velkendt by for mig, da det denne gang er mit 6. besøg i "Englenes By" !

Jeg kommer jo tilbage til Thailand om bare en måned sammen med Robert, Birgitte og Jeanette, så jeg har derfor tilladt mig at springe et par favoritter - som f.eks. Grand Palace - over denne gang! :-)

Jeg tog en 1-dags tempeltur til Ayutthaya 80 km. nord for Bangkok, hvor jeg aldrig har været før. Byen var hovedstad i Siam (Thailand) fra 1350 og mere end 400 år frem, og har derfor en masse flotte templer. Køreturen fra Bangkok tog 1,5 time og vi besøgte bla. Wat Phu Khao Thong, Wat Phra Si Saphet og den kæmpe liggende Buddha ved Wat Yai Chai Mongkhon. Efter frokost gik turen bla. til Wat Phra Mahathat hvor Buddhas ansigt vokser ud gennem rødderne på et træ! Sidste stop var ved sommerpaladset Bang Pa-In, som er meget moderne og i denne sammenhæng ikke så spændende...

Bangkok har nogle fantastiske biografer, og det er klart de 80 kr. værd at se film på "VIP/Ultra Class" - som de forskellige biografer tilbyder. På denne måde har jeg set både "Harry Potter og Føniksordenen" samt "The Simpsons Movie" (og begge kan iøvrigt varmt anbefales :-)

Jeg bor på Viengtai Hotel som ligger bag Khao San Road, som er det primære backpacker sted i Bangkok. Det er en smule dyrt (260 kr. i døgnet), men jeg synes jeg har boet så billigt undervejs - så jeg har sgu' fortjent det. Servicen er også god med f.eks. rent sengetøj hver eneste dag, stor morgenbuffét og swimmingpool. Madmæssigt betød Bangkok også et gensyn med ægte fastfood! Hverken Vietnam, Cambodia eller Laos har McDonalds, Burger King eller KFC, så sidste burger var i Hong Kong for 11 uger siden. McDonlds lagde hårdt ud med "dobbelt-op" på burgere, så nu var der altså 4 bøffer i BIG Mac'en - men vinderen blev (ikke overraskende) en trippel Whopper/bacon/cheese fra Burger King! ;-)

Nå, i nat flyver jeg jo så hjem - men mit program for den sidste dag :
Jeg var tidligt oppe og fik en dukkert i poolen efterfulgt af morgenbuffét. Slappe af og se tv på værelset indtil check-out kl. 12. Hårbehandling (?), hovedbundsmassage og klipning - derefter frokost på Khao San Road. Om eftermiddagen opdatering af blog og 1 times fodmassage. Aftensmad på Burger King, og nu er jeg vist klar til at tage bussen til lufthavnen...