mandag den 11. juni 2007

Ninh Binh

Der er måske ikke så meget ved selve Ninh Binh, men området omkring byen rummer masser af spændende steder. Jeg tog bussen hertil fra Hanoi og bor ved Lamsan Lake. Jeg lejede en motorcykel og første stop var Tam Coc hulerne. Man bliver sejlet dertil - og igennem - hulerne i robåd, som for det meste bliver roet med fødderne! Hulerne i sig selv er flotte, og landskabet omkring fortryllende.

Vejret viste sig også fra sin bedste side - 40 grader og blå himmel. Sejlturen tog 2 timer frem og tilbage og var ganske enkelt fantastisk, og jeg fik taget masser af gode billeder undervejs. Derefter kørte jeg videre til Bich Dong pagoden og Hoa Lu templet. Jeg havde fået et godt kort på mit hotel, så turen foregik via de små bagveje - på grusstier, gennem små landsbyer og rismarker. Jeg skulle egentlig også have været på bådtur til Kenh Ga Floting Village, men da de insisterede på at jeg skulle betale 3 gange den annoncerede pris, så blev det droppet. Ærgeligt, men de skal sgu' ikke tage mig ved næsen !!! (hver gang :-)

Det kunne dog ikke forhindre at jeg havde en kanondag. Jeg kom tilbage til Ninh Binh kl. 19.30 - efter 10 timer og 125 km. i "sadlen". Om aftenen kom der pludselig et kæmpe uvejr, med masser af lyn, torden og tropisk regn. Det var godt jeg var nået tilbage til hotellet på det tidspunkt, for det havde ikke været fedt at blive "fanget" på vejen under de forhold!

Du kan se video fra sejlturen gennem Tam Coc hulerne her:
http://www.youtube.com/watch?v=E0g2vdSrbhM

Du kan se video fra uvejret i Ninh Binh her :
http://www.youtube.com/watch?v=9baBT6zQPUE

(Det sædvanlige lille tip : Hvis klippet "hakker" når du ser det,
så lad det køre færdig og vælg "Watch Again"...)