søndag den 1. april 2007

VodkaTrain


Et lille indlæg om VodkaTrain :
Jeg bookede turen med den trans-sibiriske jernbane med VodkaTrain af en grund : Når man oplever fede ting, så er det nu sjovere at have nogen at dele dem med! Det er til fulde lykkedes, og jeg er meget glad for at have gjort det på denne måde. Det har været en god gruppe/grupper, selvom jeg selvfølgelig har tilbragt mere tid sammen med nogle, end andre.

Jeg har delt kupe og ger-telt med Sarah, Sarah & Elisabeth - og det har været rigtigt sjovt. De er nogle festlige tøser, som forstår at more sig. Sven & Claire har jeg delt kupe med 2 gange, og de er bare fantastiske. Sven er bestemt et af de sjoveste mennesker jeg har mødt - og et naturligt midtpunkt. Hans kæreste Claire slog mig først som en smule kedelig, men hvor tog jeg dog fejl! :-)

Liam har jeg delt værelse med undervejs, og han har været flink nok, selvom min snorken har holdt ham vågen engang imellem. Natasha har holdt sig meget for sig selv, og Nicole & James er vist bare lidt for unge til mig (19 & 20 år gamle :-)

Den anden gruppe bestående af Louise, Paul, Terese & Jim har jeg tilbragt en hel del tid sammen med, lige fra den første aften i Skt. Petersborg. De er på min egen alder, og nogle meget festlige mennesker...

Vores honchos (lokalguider) har generelt været gode, selvom et par måske har været lige lovligt meget "tour-guider". Men konceptet holder, og jeg har ihvertfald intet at udsætte på arrangementet. Vores hoteller, busser, ture m.m. har været i orden, og deres kendskab har sparet os for meget tid og besvær. Specielt Rusland er afgjort ikke noget nemt land at rejse rundt i, og med den begrænsede tid vi har, så havde vi ikke nået halvt så meget på egen hånd. VodkaTrain kan jeg ihvertfald godt anbefale til andre - specielt hvis man vil med den trans-sibiske på egen hånd!

www.vodkatrain.com